Werk je browser bij

Zo te zien gebruik je een verouderde of niet ondersteunde browser.
Gebruik een recente versie van één van de volgende browsers voor een optimale werking van deze website

Download ChromeDownload FirefoxDownload Edge

 

VEEL GESTELDE VRAGEN

 

Hoe kan ik reserveren voor een film?

U kunt nu niet meer online of telefonisch reseveren.
Via deze website kunt u dag en nacht met iDeal kaartjes kopen. Hiervoor dient u eenmalig een account aan te maken, of u kunt als gast inloggen (het reserveren met een Cinevillepas is enkel mogelijk met een account).

 

iDEAL betalingen met Nationale Bioscoopbon en Cineville.

Het is nu mogelijk om uw bioscoopbonnen digitaal in te leveren. Als u uw kaarten via IDeal aanschaft, ziet u de mogelijkheid om het nummer van de bioscoopbon in te vullen. 

Cinevillepashouders kunnen vanaf 1 juni reserveren via de site. U heeft dan wel het nummer nodig wat op uw pas staat. Vlak voor de voorstelling zal uw pas aan de kassa nog gescand moeten worden.

 

Kan ik zelf mijn plaatsen uitkiezen als ik een kaartje koop?

Het systeem laat nu een beperkt aantal plaatsen open om een kaartje te kopen. U kunt niet van te voren zien waar u komt te zitten. Deze keuze is gemaakt om ten alle tijden de 1,5 meter te waarborgen in de zalen.

 

Kan ik betalen met de Nationale Bioscoopbon?

Corso Bioscoop is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten. Dat betekent onder andere dat wij bioscoopbonnen innemen. Wij nemen op dit moment de bioscoopbonnen alleen digitaal in. Bioscoopbonnen kunnen niet ingewisseld worden voor contanten. 
Het is niet mogelijk om met andere landelijke waardecheques, zoals VVV-bon, Podium Cadeaukaart of de Nationale Entertainment Card te betalen.

 

Wat zijn de openingstijden van de kassa?

Onze kassa is dagelijks geopend vanaf 15 minuten voor aanvang van de film. 

 

Is Corso Bioscoop makkelijk toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

Alleen zaal 1 is toegankelijk voor rolstoelen. Wij raden u dan ook aan om eerst telefonisch contact op te nemen als u van plan bent om met een rolstoel naar Corso Bioscoop te komen.

 

Wanneer wordt het nieuw filmprogramma bekendgemaakt?

In alle bioscopen begint de speelweek op donderdag en eindigt op woensdag. Het nieuwe filmprogramma is op maandagavond telefonisch op te vragen. Op maandagmiddag zal de website bijgewerkt zijn zodat er online gereserveerd kan worden.
Wel kan het personeel u vaak al eerder informeren over bepaalde films. Neem hiervoor gerust contact met ons op!

 

Tot wanneer draait een film?

Helaas kunnen wij hier geen specifiek antwoord op geven. Hoe lang een film draait in onze zalen is afhankelijk van het aantal bezoekers van de film en van de nieuwe films die in première gaan. Wij kunnen dus van tevoren helaas niet bepalen hoeveel weken een film te zien is bij ons in de bioscoop.

 

Soms staat er bij een film 'OV' of 'NL'. Wat betekent dit?

Sommige animatie- of familiefilms komen op de Nederlandse markt met een Originele Versie (OV) en een Nederlands gesproken versie (NL). In de meeste gevallen draaien wij enkel de Nederlands gesproken versie.

 

Zit er een pauze in de film?

Op dit moment zal elke film zonder pauze vertoond worden.

 

Hoe zit het met de leeftijdskeuring 16+?

Wij kunnen bezoekers die jonger zijn dan 16 jaar met geen enkele uitzondering toelaten tot een film met de leeftijdskeuring 16+. Dit kan dus ook niet onder begeleiding van een volwassene. Bij twijfel kan het personeel van Corso Bioscoop vragen om een identiteitsbewijs. Wanneer de bezoeker geen identiteitsbewijs bij zich heeft, kan de toegang tot de film geweigerd worden.
Volgens artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht is een bioscoopexploitant strafbaar wanneer hij iemand jonger dan 16 jaar toelaat tot een film met de leeftijdskeuring 16+. Dit is dus geen regel die Corso Bioscoop zelf bedacht heeft...
Zie www.kijkwijzer.nl voor meer informatie.

Maar hoe zit het dan met de andere leeftijdskeuringen (AL, 6+, 9+ en 12+)?

Dit is een adviesleeftijd. Wanneer een kind jonger is dan de aangegeven leeftijd, mag hij of zij dus wel naar de film mits hij of zij onder begeleiding van een volwassene naar de film gaat.
Zie www.kijkwijzer.nl voor meer informatie.

 

Ik heb een compliment of een klacht. Waar kan ik deze kwijt?

In beide gevallen kunt u contact opnemen via de mail: info@corsobioscoop.nl
Er wordt hierna zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen.

 

Waar kan ik terecht als ik iets verloren ben in de bioscoop?

Ook dan kunt u mailen naar bovenstaand mailadres (info@corsobioscoop.nl). Ook kunt u, tijdens openingstijden, telefonisch contact met ons opnemen: 0251-652291.